**Pendekar Pujangga**

"Hidup bukanlah suatu kemenangan tetapi suatu perjuangan"


GEGAK gempita Stadium Nasional, Bukit Jalil bergemuruh dalam satu suara menjulang wira Malaysia, Amri Yahyah yang menewaskan penjaga gol tersohor, Edwin Van der Sar dan Ben Foster untuk mencetus gentar Manchester United sebelum kecundang 3-2 kepada juara Liga Perdana Inggeris itu dalam pembukaan Jelajah Asia 2009.

Sungguh pun diletakkan sebagai gergasi dunia, barisan Sir Alex Ferguson dimalukan oleh dua gol Amri - anak kelahiran Tanjung Karang pada minit ke-45 dan 53 ketika ramai menyangka akan dilumat habis-habisan oleh pelawat perkasa itu berpandu kepada kunjungan terakhir pada 2001 berakhir dengan kekalahan 6-0.


Tanpa disangka, Malaysia yang dihimpit dalam kotak penalti sejak sepak mula oleh United, berjaya mendapatkan gol yang didahagakan barisan anak buah K Rajagopal apabila Amri akhirnya membuktikan diri sebagai pemain tengah berwibawa negara dengan membuat tindakan bijak ketika melihatkan Van der Sar terkeluar daripada posisinya.

Amri yang menampilkan prestasi baik untuk menjulang Selangor ke persada Liga Super, namun gagal menterjemahkannya dalam dua pemanas badan menentang Zimbabwe sebelum ini melakukan lambungan menakjubkan melepasi penjaga gawang Belanda itu pada penghujung saingan babak pertama untuk menggamatkan 100,000 penyokong dengan tiga perempatnya berbaju merah.

Tonggak tengah itu kemudian membuktikan ia bukan tuah semata-mata apabila memintas hantaran belakang Darron Gibson kepada Ben Foster yang dimasukkan menggantikan Van der Sar pada babak kedua untuk menolak masuk, sekali lagi menggamatkan kapasiti penuh di Bukit Jalil.
United membuka tirai jaringan menerusi Wayne Rooney seawal minit kelapan dengan gol kedua pelawat menyusul minit ke-27 hasil sumbangan Nani.

Michael Owen yang menggantikan Rooney muncul wira dan membuktikan pelaburan dibuat oleh Ferguson ke atasnya berbaloi dengan jaringan kemenangan enam minit sebelum perlawanan tamat.

Sumber :beritaharian

0 komen:

Post a Comment


SApekah Alhapiz???


apizNiza™

-kecik2 org pgil aku acik
-beso sket org pgil aku apiz..dan ade jugak still pgil acik
-beso lgi sket org pgil aku alhapiz
-kat Universiti kwn2 aku pgil aku Dude..kudut..ape ntah kudut tu pon aku xtawu.
-jd ckgu ganti murid2 aku pgil "Cikgu apiz....sir apiz"
-simple
-sempoi
-aku xsuke keadaan yg sibuk
"kadang-kadang Allah sembunyikan matahari,
Dia datangkan petir dan kilat,
kita tertanya2 kemananya hilangnya matahari,
rupa-rupanya Allah memberi kita pelangi"

"Jadilah seorang wanita dalam bekas kaca
yang sukar disentuh
hanya orang yang mampu saja boleh memilikinya"

-ym: apiztaro
-friendster :revengeful
-facebook : alhapiz puzi
-gmail : alhapizpuzi@gmail.com
-hotmail : apiz_tx@hotmail.com



-hits terkini
MASTURBATORS




Mari Clik Kat sini

DaPat Wang
Unlimited Free Image and File Hosting at MediaFire

sembanNg saja...


ShoutMix chat widget

Follow me...